جواد محتشمیان در گفتگو اختصاصی با والیبال ایران: عملکرد ایران در لیگ جهانی قابل قبول بود/ حمایت فدراسیون از کواچ اقدام شایسته ای است/ انتقادات برای پیشرفت والیبال مطرح می شود/ نتیجه گرایی را باید کنار گذاشت / از بزرگان والیبال دنیا درس بگیریم / جایگزین مناسب معروف کجاست؟ / از نیمکت نشینان تیم ملی الف در قهرمانی آسیا استفاده کنیم.

جواد محتشمیان کارشناس والیبالمهرداد نوری - پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت اسلوبودان کواچ صربستانی از ابتدای سال استارت جدی خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات لیگ جهانی زد و پس از حدود سه ماه شرکت در اردوهای داخلی و برون مرزی پا در آوردگاه لیگ جهانی 2015 گذاشت. ملی پوشان ایران در طول 33 روز رقابت دشوار با سه قدرت برتر والیبال جهان 12 بار به میدان رفتند که در نهایت 6 پیروزی و 6 شکست دستاورد بلندقامتان کشورمان بود. نتیجه ای که هر چند رضایت بخش بود اما ما را راهی دور نهایی مسابقات نکرد. حال که با پایان این تورنمنت، والیبال ایران خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی آمده می کند، در گفتگو با جواد محتشمیان به جمع بندی تحلیلی عملکرد ایران در لیگ جهانی پرداخته ایم که در ادامه می خوانید:

 

محتشمیان که به عنوان یکی از برجسته ترین گزارشگران و تحلیل گران والیبال کشورمان شناخته می شود، در ابتدا به تمجید عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی پرداخت و در این رابطه گفت: مسابقات لیگ جهانی امسال با سال گذشته بسیار متفاوت و تیم ما در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفته بود. هر سه تیمی که در مقابل ما به میدان رفتند، رزومه بسیار درخشانی دارند و قدرت های اول والیبال جهان محسوب می شوند. با این تفاسیر کار ایران نسبت سه سال گذشته بسیار دشوارتر بود. با این حال عملکرد ملی پوشان کشورمان بسیار خوب، قابل قبول و قابل تحسین بود. عملکردی که البته با توجه به پتانسیل خوب والیبال ایران می توانست بهتر نیز باشد.

تیم ملی والیبال ایران

 

* کنار تیم ملی هستیم و موفقیت آن دغدغه ماست / انتقادات کارشناسان به عملکرد کواچ علمی است نه سلیقه ای!

تحلیلگر والیبال کشورمان در خصوص عملکرد کواچ و حمایت همه جانبه فدراسیون از وی و دستیارانش گفت: اینکه دکتر داورزنی عملکرد کواچ را بسیار قابل قبول، رضایت بخش و طبق برنامه ریزی فدراسیون عنوان می کند کاری بسیار شایسته است و جز این نیز از فدراسیون انتظار نمی رود. مسئولین باید از کادر فنی تیم به صورت همه جانبه حمایت کنند تا در مسیر دشوار پیش رو محکم و مصمم پیش بروند و چالشی در فعالیت آنها به وجود نیامده و تاثیر منفی بر تیم نداشته باشد. ضمن تایید این کار فدراسیون کارشناسان نیز وظیفه دارند تا مواردی که نیاز به اصلاح دارد را گوشزد کرده تا عملکرد تیم بهتر و والیبال کشورمان رشد بیشتری داشته باشد. قطعا همه ما کنار تیم هستیم، دغدغه موفقیت آن را داریم و موفقیت تیم ملی باعث سربلندی و افتخار همه ماست. از این جهت انتقادات خود را نیز مطرح می کنیم بلکه بررسی آن بتواند کمکی به والیبال کشورمان باشد.

اسلوبودان کواچ

 

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون در گفتگویی تلویزیونی انتقادات کارشناسان نسبت به عملکرد کواچ در مدیریت بازیکنان هنگام بازی، گرفتن تایم اوت ها و درخواست تعویض های وی را سلیقه ای دانستند که این موضوع چندان قابل قبول نیست. گرفتن تایم اوت مناسب و تعویض های صحیح یک علم است و اصولی دارد که کارشناسان به آن واقف و در چارچوب آن انتقادات خود را مطرح می کنند. همچنین روانشناسی مهارتی لازم برای هر مربی است که با هر بازیکن خود نسبت شرایط وی به گونه ای ویژه رفتار کند. گاهی نیاز است با آرامش با او صحبت شود و گاهی عصبانیت مربی در تصحیح عملکردش تاثیر گذار است. این هنر مربی است که در همه شرایط بازی با همه بازیکنان به یک شکل برخورد نکند و انعطاف کافی را به صلاح دید خود به خرج دهد.

اسلوبودان کواچ

* چرا باید مرندی از تهران به تیم ملی ملحق شود؟ / کادر فنی از مهره های خود به خوبی استفاده کند!

کارشناس والیبال کشورمان افزود: در صورتی که در انتخاب بازیکنان و مدیریت آنها در طول مسابقات بهتر عمل می شد می توانستیم نتایج بهتری هم بدست آورده و برای آینده والیبال ایران نیز قدمی برداریم. برای مثال وقتی بازیکنی همچون مهدی مرندی پس از مصدومیت فرهاد ظریف به تیم ملی اضافه و مستقیم راهی میدان می شود، جای سوال دارد که لیبروی دوم ایران چرا نتوانست جای ظریف را پر کند و اگر مرندی که توانایی خود را پیش از این نیز در مسابقات لیگ برتر به همگان نشان داده بود و در این مسابقات نیز به عنوان جایگزین ظریف بسیار خوب و مثبت عمل کرد و مشکلات دریافت تیم را کاهش چشمیگیری داد، چرا از ابتدا در لیست کواچ نبود و از آغاز مسابقات روی نیمکت ننشست تا هنگام نیاز به جای ظریف راهی میدان شود؟

مهدی مرندی

 وی در ادامه اظهار داشت: ما باید همیشه همزمان به فکر بازیکنان امروز و فردای والیبالمان باشیم و بازیکنان را درست و به جا استفاده کنیم تا هم در مسابقات امروز و هم مسابقات آینده بتوانیم موفق باشیم. بازیکنانی همچون صنوبر آنطور که شایسته بود فضایی برای رشد در این مسابقات نداشتند. امثال صنوبرها باید از ابتدای ست وارد زمین شوند تا با استرس کمتر فضای مناسب برای نمایش خود داشته باشند و نه هنگامی که تیم پنج امتیاز عقب و تحت فشار است، بازیکن کم تجربه خود را به زمین بفرستیم تا در آن جو سنگین چند اشتباه مرتکب شده و کلا اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. روانشناسی مقوله مهمی در ورزش است و کادر فنی باید خیلی حساب شده از مهره های خود استفاده کند تا بازیکنان امروزمان بتوانند عملکرد خوبشان را ادامه دهند و بازیکنان فردای والیبال نیز رفته رفته آماده حضور پرقدرت تر در ترکیب تیم باشند. اگر درست و حساب شده عمل کنیم والیبال ایران پتانسیل آن را دارد که در آینده نیز موسوی هایی داشته باشیم که در جهان به نام و برای کشورمان اعتبار آفرین باشند. این وظیفه بر عهده کادر فنی است که برای مثال در بازی آخر تیم مقابل روسیه که عملا نتیجه آن تاثیری بر وضعیت صعود ایران نداشت، به نیمکت نشینان اجازه بازی و کسب تجربه می داد تا آنها نیز برای مسابقات بعدی آماده تر و قابل اتکاتر باشند.

مهدی مرندی

 

* جای مربیان ایرانی بر روی نیمکت تیم ملی خالی است / نتیجه گرایی صرف را کنار بگذاریم

جواد محتشمیان در خصوص نیاز به حضور مربیان توانمند ایرانی بر روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: ما در کشورمان مربیان به روز و توانمندی داریم که البته برای ارتباط با کواچ نیز به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند. همانطور که ما برای آینده بازیکنان مان سرمایه گذاری می کنیم، در صورتی که کواچ را مربی به روز، توانمند و با دانشی می دانیم، شایسته است که با قرار دادن مربیان داخلی خودمان در کنار وی سبب انتقال اطلاعات و تجربیات از کواچ به آنها باشیم. هر چند مربی صرفا مترجم نیست و با توجه به توانمندی بالای برخی مربیان ایرانی، آنها می توانند چه در مرحله آماده سازی تیم و چه در طول مسابقات کمک شایانی نیز به کواچ بدهند و در گرفتن نتایج بهتر نقش مهمی در تیم ملی ایفا کنند.

 اسلوبودان کواچ و نیمکت تیم ملی والیبال

 

گزارشگر و کارشناس کهنه کار والیبال نتیجه گرایی صرف را در والیبال کشورمان اشتباه دانست و در این رابطه گفت: همانطور که از سال ها قبل تیم های ملی نوجوانان و جوانان ما صرفا به جهت گرفتن نتیجه و کسب پیروزی و عناوین، بازیکنان دارای صغر سنی را در ترکیب خود قرار می دادند که متاسفانه تا به امروز نیز ادامه دارد، در والیبال بزرگسالان ما نیز چندان آینده نگری دیده نمی شود و صرفا به امروز نگاه می کنیم. اگر کمی با دقت بیشتری به کشورهای مطرح والیبال دنیا نگاه کنیم می بینیم که طبق برنامه ریزی دقیق به مرور زمان بازیکنان جوان و کم تجربه اما با استعداد و پرانگیزه را جایگزین بازیکنان باتجربه و مسن تر خود که رو به افول هستند می کنند و در این مسیر حاضرند از کسب نتیجه در مسابقاتی همچون لیگ جهانی نیز بگذرند تا در مسابقات مهم تر بازیکنان جدید در تیم جا افتاده و کسب تجربه کرده باشند و عملکرد کلی تیم رشد کند. مصداق بارز این موضوع حضور کنونی تیم ملی ایتالیا در لیگ جهانی 2015 است. این تیم تغییرات قابل توجهی در ترکیب خود ایجاد کرده و می بینیم که پاسوری 19 ساله و کم تجربه و البته با استعدادی را راهی این تورنمنت جهانی کرده و یا پست زایتسف را تغییر داده و بازیکن دیگری را در پست قبلی او به کار گرفته است. شاید در لیگ جهانی ایتالیا افول داشت اما تاثیر این ترکیب جدید را همگان در مسابقات مهم قهرمانی جهان خواهند دید. این یعنی برنامه ریزی حساب شده و نگاه توامان به امروز و فردای والیبال کشورشان.

تیم ملی والیبال ایتالیا

 

* از بزرگان والیبال دنیا درس بگیریم / جایگزین مناسب معروف کجاست؟

وی افزود: ما باید از فرصت حضور در مسابقات لیگ جهانی و هم بازی شدن با قدرت های برتر دنیا به نحو احسن برای کسب تجربه و الگو گیری صحیح استفاده کنیم. ما دیدیم که آمریکا در چند دیدار بازیکنان اصلی خود را راهی میدان نکرد و سپس در بازی های بعدی رفته رفته از آنها بازی گرفت و این تصمیم چه تاثیری بر عملکردش تیم و درخشش بازیکنان تازه وارد آن داشت و یا لهستان در کشور ما در حالی کورک را راهی میدان نکرد که به کسب پیروزی برابر ما بسیار احتیاج داشت اما بازیکنانش را سرمایه دانست و اجازه نداد با هدف پیروزی در یک بازی مصدومیت وی افزایش یافته و ستاره اش را از دست بدهد. درست است یک بازی را مقابل ما شکست خورد اما کورک را برای بازی آمریکا پس انداز کرد و نتیجه این تفکر یک پیروزی حساس برای این تیم و صعود به مرحله نهایی بود. باید تفکر حرفه ای در والیبال ما وجود داشته باشد و اجازه ندیم امثال محمد موسوی ها که دارای مصدومیت جدی هستند، علی رغم ممنوعیت پزشک تیم، به اصرار خود اجازه بازی پیدا کنند. بازیکن جوان است و غرور دارد و می خواهد برای کشورش تلاش کند اما مسئولان تیم باید بدانند که موسوی ها ستاره و سرمایه والیبال ما هستند و برای یک بازی نباید ریسک کرده و آنها را از دست بدهیم.

دیدار ایران و لهستان 

 بارها این سوال مطرح شده است که آیا پس از سعید معروف تیم ملی بازیکنی برای جایگزینی او دارد. جواد محتشمیان با تایید اهمیت این سوال اظهار داشت:  تیم ملی کشورمان برای پست هایی به جز پاسور ذخیره های جوان خوبی را داراست اما متاسفانه در پست پاسور مهدوی نیز که سالهاست ذخیره معروف است و در مسابقات مختلف تجربه بدست آورده سن زیادی دارد و نمی توان از وی به عنوان پشتیبان آینده معروف نام برد. مسئولان تیم ملی باید از بین پاسورهای جوان مستعد کشورمان پاسور دومی برای تیم ملی انتخاب کنند تا رفته رفته در کنار معروف کسب تجربه کرده و بتواند در آینده جایگزین وی شود. باید در این زمینه دور اندیش بود تا در آینده با چالش جدی مواجه نشویم. همچنین برخی بازیکنان تیم ملی در رقابت های چند سال اخیر حضور دائم داشته و حداکثر توانایی های خود را به نمایش گذاشته اند و هم اکنون رو به افول هستند، بهتر است پیش از آنکه دیر شود به فکر جایگزینی با انگیزه برای آنها بود. متاسفانه کواچ تا زمانی که مجبور به انجام کاری نشود، آن را انجام نمی دهد و صرفا زمانی که بازیکن به شدت و طولانی مدت مصدوم است با بازیکن دیگری جایگزین می شود. مرندی به همگان نشان داد که همواره هستند بازیکنانی که بسیار شایسته و توانمندند و در ترکیب تیم ملی حضور ندارند که با ورودشان به زمین می توانند بسیار تاثیرگذار بوده و عملکرد تیم ملی را بسیار بهبود بخشند. 

سعید معروف

 

* نیمکت نشینان تیم ملی الف نیاز به بازی دارند / در مسابقات قهرمانی آسیا از آنها استفاده کنیم

این کارشناس والیبال پیرامون حضور تیم ملی ب در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این تصمیم بسیار خوب و درستی بود که فدراسیون گرفت. مسابقات قهرمانی جهان به مراتب اهمیت بیشتری برای ما دارد و استراحت دادن به بازیکنان اصلی تیم تصمیم پسندیده ای است. همواره گفته ام که باید به بازیکنان جوان تر نیز فضا داد تا خود را ثابت کنند و رفته رفته جای بازیکنان باتجربه تر را بگیرند تا همیشه تیمی جوان و کارآمد داشته باشیم. اما نکته ای که در این بین وجود دارد قابلیت استفاده از بازیکنان ذخیره تیم الف در مسابقات قهرمانی آسیا است. ما در طول مسابقات لیگ جهانی از بازیکنان ذخیره خود خیلی کم استفاده کردیم. برخی بازیکنان حتی یک ست کامل هم در زمین نبودند. حال که بحث پشتوانه سازی برای تیم ملی است بهتر است نیمکت نشینان ما در تیم الف که برای رقابت های قهرمانی جهان به عنوان پشتیبان بازیکنان اصلی به آنها احتیاج داریم فضایی برای کسب آمادگی بیشتر پیدا کنند. امثال صنوبرها، معنوی نژادها و شفیعی ها نیاز دارند تا بیشتر بازی کنند تا برای شرکت در مسابقات مهم تر آماده تر، پخته تر و شاید استعدادهای آنها شکوفاتر شود و همچنین ملی پوشانی که الان از آمادگی خوبی برخوردار نیستند باید به شرایط مناسب خود بازگردند. از این جهت استفاده از آنها در ترکیب تیم ملی ب برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می تواند خیلی مثبت باشد.

 ذخیره های تیم ملی والیبال

 وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف کارشناسان از ارائه انتقادات خود کمک به والیبال کشورمان است و امیدوارم همگان به این باور برسند که اگر امثال من ضمن تایید عملکرد خوب تیم و تحسین موفقیت های آن انتقاداتی هم مطرح می کنند، هدف رفع برخی نواقص برای اعتلای هر چه بیشتر والیبالی است که همه ما با آن زندگی می کنیم و موفقیت آن افتخار ماست.

نوشتن دیدگاه

* دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
* ارسال پیام توسط یک نفر با نام های مختلف ممنوع است.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها  

علیرضا
+2 # علیرضا 1394-04-29 00:36
کاملا با نظر آقای محتشمیان موافقم و اضافه میکنم که متاسفانه والیبال هم کم و بیش مانند اغلب رشته های ورزشی کشورمان به درد مهلک رانت و باند بازی مبتلا است . متاسفانه امروز برخی بازیکنان ( که به قول آقای محتشمیان حداکثر توانایی های خود را نشان داده اند و رو به افول هستند ) به دلیل رانتی که رئیس هیئت والیبال محل زندگیشان دارد در تیم ملی فیکس هستند و برخی دیگر از بازیکنان هم که در حد اندازه های تیم ملی نیستند به دلیل بودن در باند برخی از بازیکنان خوب و محبوب علی رغم عملکرد ضعیفشان فیکس تیم ملی هستند و از ان طرف میبینیم که استعداد های ناب والیبال کشور یا راه به تیم ملی نمیابند ، یا در تیم ملی تبدیل به ذخیره ثابت می شوند و یا باز به قول آقای محتشمیان جوری از آنها در نقاط حساس بازی بازی میگیرند که با خراب کردن توپها هم اعتماد به نفس خودشان پایین بیاید و هم به منتقدان بعدا بگویند دید چرا من اینها رو بازی نمیدادم ، چون کیفیت کارشون پایین بود .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
علیرضا
0 # علیرضا 1394-04-29 00:36
کاملا با نظر آقای محتشمیان موافقم و اضافه میکنم که متاسفانه والیبال هم کم و بیش مانند اغلب رشته های ورزشی کشورمان به درد مهلک رانت و باند بازی مبتلا است . متاسفانه امروز برخی بازیکنان ( که به قول آقای محتشمیان حداکثر توانایی های خود را نشان داده اند و رو به افول هستند ) به دلیل رانتی که رئیس هیئت والیبال محل زندگیشان دارد در تیم ملی فیکس هستند و برخی دیگر از بازیکنان هم که در حد اندازه های تیم ملی نیستند به دلیل بودن در باند برخی از بازیکنان خوب و محبوب علی رغم عملکرد ضعیفشان فیکس تیم ملی هستند و از ان طرف میبینیم که استعداد های ناب والیبال کشور یا راه به تیم ملی نمیابند ، یا در تیم ملی تبدیل به ذخیره ثابت می شوند و یا باز به قول آقای محتشمیان جوری از آنها در نقاط حساس بازی بازی میگیرند که با خراب کردن توپها هم اعتماد به نفس خودشان پایین بیاید و هم به منتقدان بعدا بگویند دید چرا من اینها رو بازی نمیدادم ، چون کیفیت کارشون پایین بود .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
محمود رحمانیان
+1 # محمود رحمانیان 1394-04-24 16:40
سلام اقای محتشمیان ومتشکرم از انتقادات منطقی شما ولی از همه دوستان خواهش میکنم به مقاله "درس تاریخ از معلم ورزش" منتشر شد در روزنامه دنیای اقتصاد شماره 3529 بتاریخ 23/4/94 توجه کنید و با دقت مطالعه نموده و پس از تعمق درباره موضوعات مطرح شده به نقاط ضعف خودمان پی خواهیم برد. متشکرم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
محمود رحمانیان
0 # محمود رحمانیان 1394-04-24 16:40
سلام اقای محتشمیان ومتشکرم از انتقادات منطقی شما ولی از همه دوستان خواهش میکنم به مقاله "درس تاریخ از معلم ورزش" منتشر شد در روزنامه دنیای اقتصاد شماره 3529 بتاریخ 23/4/94 توجه کنید و با دقت مطالعه نموده و پس از تعمق درباره موضوعات مطرح شده به نقاط ضعف خودمان پی خواهیم برد. متشکرم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مارال
-2 # مارال 1394-04-23 17:15
1)ما باور کردیم که شما کنار تیم هستین و دغدغه موفقیت تیم رو دارین و اصلا مسئله شخصی با کواچ ندارین!!!!
2)درسته که نتیجه گیری صرف درست نیست اما باعث این نتیجه گرایی خود شما و امثال شما هستین که با هر باختی تیم و کادر فنی رو ترور می کنید، نمونه اش همین هجومی که الان شما و مربیای داخلی علیه کواچ راه انداختین و تا بیرونش نکنین و خودتون رو نیمکت نشینین راحت نمیشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مارال
0 # مارال 1394-04-23 17:15
1)ما باور کردیم که شما کنار تیم هستین و دغدغه موفقیت تیم رو دارین و اصلا مسئله شخصی با کواچ ندارین!!!!
2)درسته که نتیجه گیری صرف درست نیست اما باعث این نتیجه گرایی خود شما و امثال شما هستین که با هر باختی تیم و کادر فنی رو ترور می کنید، نمونه اش همین هجومی که الان شما و مربیای داخلی علیه کواچ راه انداختین و تا بیرونش نکنین و خودتون رو نیمکت نشینین راحت نمیشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
omid
+5 # omid 1394-04-22 19:51
نقد و تحلیل آقای محتشمیان کاملا دقیق و تخصصی است. ایشون درگذشته هر دو رویِ نقد که بیان نقاط ضعف و قوت هست رو نمیدیدن و علت عمده ی انتقاداتی که بهشون میشد هم همین مطلب بود. منتها من بهشون حق میدم چون در زمان پخش مستقیم مسابقه وقتی که برای تحلیل بازی در اختیار کارشناسان قرار میگرفت اونقدر فشرده بود که عملا امکان نقد کامل رو ازشون گرفته بود و درنتیجه فقط قسمت انتقادی و مسئله دار عملکرد تیم ملی و کادر فنی رو عنوان میکردن و در حین گزارش هم طبیعیه که سرعت مسابقه اجازه تعریف و تمجید رو نمیده و اینکار منطقی هم نیست و لزوما تنها به امتیازاتی که از دست میره و دلایلشون اشاره میشد. ایشون در نقادی از انعطاف لازم برخوردارن، از نقد دلسوزانه و شجاعتشون ممنونم و امیدوارم فدراسیون با حمایت نظری کارشناسان والیبال تقویت و قدرتمندتر بشه.
در مورد کواچ هم بنظرم مربی خوبی هست که بی حاشیه و با اخلاق بودنش به تیم کمک میکنه و دستیاران امتحان پسداده ی ایرانی میتونن روی نیمکت تیم ملی نقاط ضعفش رو به نفع والیبال ایران پوشش بدن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
mary
0 # mary 1394-04-23 10:36
جناب محتشمیان عالی هستند و آقای داورزنی نباید اینقدر سخت پشت کادر فنی باشن وگرنه تو جام جهانی به مشکل برمی خوریم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهسا
0 # مهسا 1394-07-02 19:45
به نقل از mary:
جناب محتشمیان عالی هستند و آقای داورزنی نباید اینقدر سخت پشت کادر فنی باشن وگرنه تو جام جهانی به مشکل برمی خوریم.

تو جام جهاني به مشكل برخورديم ديگه!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
omid
0 # omid 1394-04-22 19:51
نقد و تحلیل آقای محتشمیان کاملا دقیق و تخصصی است. ایشون درگذشته هر دو رویِ نقد که بیان نقاط ضعف و قوت هست رو نمیدیدن و علت عمده ی انتقاداتی که بهشون میشد هم همین مطلب بود. منتها من بهشون حق میدم چون در زمان پخش مستقیم مسابقه وقتی که برای تحلیل بازی در اختیار کارشناسان قرار میگرفت اونقدر فشرده بود که عملا امکان نقد کامل رو ازشون گرفته بود و درنتیجه فقط قسمت انتقادی و مسئله دار عملکرد تیم ملی و کادر فنی رو عنوان میکردن و در حین گزارش هم طبیعیه که سرعت مسابقه اجازه تعریف و تمجید رو نمیده و اینکار منطقی هم نیست و لزوما تنها به امتیازاتی که از دست میره و دلایلشون اشاره میشد. ایشون در نقادی از انعطاف لازم برخوردارن، از نقد دلسوزانه و شجاعتشون ممنونم و امیدوارم فدراسیون با حمایت نظری کارشناسان والیبال تقویت و قدرتمندتر بشه.
در مورد کواچ هم بنظرم مربی خوبی هست که بی حاشیه و با اخلاق بودنش به تیم کمک میکنه و دستیاران امتحان پسداده ی ایرانی میتونن روی نیمکت تیم ملی نقاط ضعفش رو به نفع والیبال ایران پوشش بدن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
mary
0 # mary 1394-04-23 10:36
جناب محتشمیان عالی هستند و آقای داورزنی نباید اینقدر سخت پشت کادر فنی باشن وگرنه تو جام جهانی به مشکل برمی خوریم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهسا
0 # مهسا 1394-07-02 19:45
نقل قول:
جناب محتشمیان عالی هستند و آقای داورزنی نباید اینقدر سخت پشت کادر فنی باشن وگرنه تو جام جهانی به مشکل برمی خوریم.
تو جام جهاني به مشكل برخورديم ديگه!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
محمدرضا
+7 # محمدرضا 1394-04-22 14:04
با سلام و عرض ادب خدمت همه پیشکسوتان رشته ورزشی والیبال
بالاخص آقای محتشم،
صحبت های ایشان و سایر منتقدان در این سایت درست است اما جامع
نیست، چون بنظر من تاکنون در بحث استعداد یابی هنوز جای کار بسیار
است که این خود معلول بستر سازی مناسب و دید بلند مدت فدراسیون
محترم والیبال و صد البته حمایت همه جانبه مسئولین و مودیان ورزشی کشور،
وزارت ورزش و نهایتاً دید مثبت همه و همه به این تک ورزش گروهی کشورمان است که چند صباحی است به لطف حمایت های مقطعی و با چاشنی لیاقت و
استعداد خدادای این رشته که خداوند نزد جوانان این مرز و بوم قرار داده، توانسته در جهان خوش بدرخشد.
در صورت انجام چنین روندی به لطف خدا دهها و صدها معروف، موسوی و محمودی و ... خواهیم داشت و الا به همان سرنوشت تیم ملی فوتبال نصیب خواهد شد پس از رفتن باقری، عزیزی، دایی و.... .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
محمدرضا
0 # محمدرضا 1394-04-22 14:04
با سلام و عرض ادب خدمت همه پیشکسوتان رشته ورزشی والیبال
بالاخص آقای محتشم،
صحبت های ایشان و سایر منتقدان در این سایت درست است اما جامع
نیست، چون بنظر من تاکنون در بحث استعداد یابی هنوز جای کار بسیار
است که این خود معلول بستر سازی مناسب و دید بلند مدت فدراسیون
محترم والیبال و صد البته حمایت همه جانبه مسئولین و مودیان ورزشی کشور،
وزارت ورزش و نهایتاً دید مثبت همه و همه به این تک ورزش گروهی کشورمان است که چند صباحی است به لطف حمایت های مقطعی و با چاشنی لیاقت و
استعداد خدادای این رشته که خداوند نزد جوانان این مرز و بوم قرار داده، توانسته در جهان خوش بدرخشد.
در صورت انجام چنین روندی به لطف خدا دهها و صدها معروف، موسوی و محمودی و ... خواهیم داشت و الا به همان سرنوشت تیم ملی فوتبال نصیب خواهد شد پس از رفتن باقری، عزیزی، دایی و.... .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hero6
+6 # Hero6 1394-04-22 13:46
اقای محتشمیان قبلا انتقادات تندی نسبت ب کواچ مطرح کرده بود ولی الان یه کم نرم تر شد..... معلومه مردم ازش انتفاد کردن که الان اینطوری میگه که ما از کواچ حمایت میکنیم.... اما نحلیلش خیلی منطقی بود مخصوصا اون قسمت درباره تیم لهستان. لهستان اون دو بازی با ما براش خیلی مهم بود ولی ریسک نکرد که مصدومیت ستارش بدتر نشه که ب جای یه بازی یه تورنومنتو از دست بده ولی تو ایران رس بازیکنا کشیده میشه ک صرفا یه برد به دست بیاد که سیاست بسیاااااار غلطیه! بعدم در مورد گزارش ایشون باید بگم خیلی مغرضانه بعضی وقتا نظر میدن حتی اگه یه بازیکنی. خییییییلیم خوب باشه باز نقطه ضعفاشو میگن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hero6
0 # Hero6 1394-04-22 13:46
اقای محتشمیان قبلا انتقادات تندی نسبت ب کواچ مطرح کرده بود ولی الان یه کم نرم تر شد..... معلومه مردم ازش انتفاد کردن که الان اینطوری میگه که ما از کواچ حمایت میکنیم.... اما نحلیلش خیلی منطقی بود مخصوصا اون قسمت درباره تیم لهستان. لهستان اون دو بازی با ما براش خیلی مهم بود ولی ریسک نکرد که مصدومیت ستارش بدتر نشه که ب جای یه بازی یه تورنومنتو از دست بده ولی تو ایران رس بازیکنا کشیده میشه ک صرفا یه برد به دست بیاد که سیاست بسیاااااار غلطیه! بعدم در مورد گزارش ایشون باید بگم خیلی مغرضانه بعضی وقتا نظر میدن حتی اگه یه بازیکنی. خییییییلیم خوب باشه باز نقطه ضعفاشو میگن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
sanaz
+2 # sanaz 1394-04-22 11:45
گزارش های ایشون اصلا جذاب نیست ولی الان این مظلب یک مظلب تحلیلیه پس ربطش ندیم به گزارش های ایشون!
تحلیل دلسوزانه و کارشناسانه ای بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
sanaz
0 # sanaz 1394-04-22 11:45
گزارش های ایشون اصلا جذاب نیست ولی الان این مظلب یک مظلب تحلیلیه پس ربطش ندیم به گزارش های ایشون!
تحلیل دلسوزانه و کارشناسانه ای بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
siv
+4 # siv 1394-04-22 09:20
واي اقاي محتشميان اصلا خوب گزارش نمي كنند تمام هيجان بازي رو با گزارش شون از بين مي برند ادم فكر ميكنه رفته كلاس اموزش واليبال و دارن بهش درس ميدن!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ناصر
+5 # ناصر 1394-04-22 08:18
این پست تحلیل ایشون از عملکرد تیم ملی هستش بعد اومدی میگی گزارش ایشون اصلا خوب نیست!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
siv
0 # siv 1394-04-22 09:20
واي اقاي محتشميان اصلا خوب گزارش نمي كنند تمام هيجان بازي رو با گزارش شون از بين مي برند ادم فكر ميكنه رفته كلاس اموزش واليبال و دارن بهش درس ميدن!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ناصر
0 # ناصر 1394-04-22 08:18
این پست تحلیل ایشون از عملکرد تیم ملی هستش بعد اومدی میگی گزارش ایشون اصلا خوب نیست!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهدی
+12 # مهدی 1394-04-22 08:47
مشکل تیم ملی ما الان کم تجربه بودن کادر فنی هست.بقول یکی از مربی ها تیم ما از کادر فنی ما بزرگتره.کواچ هم مثل آنتیگا جوون هست.ولی اینا نیاز دارن تا کنارشون یه مربی با تجریه هم باشه.همونطور که آنتیگا مربی کارکشته لهستان رو دستیار خودش کرد.
کسی نمیگه کواچ رو بذارن کنار.بهتره که بجای دستیارهای صربستانی افرادی مثل بهروز عطایی,مصطفی کارخانه,دکتر نفرزاده و سایر مربی های با تجربه بشن دستیار کواچ.
مربی بزرگی مثل ولاسکو هم فرد باهوش و مغز متفکری مثل سیچلو رو واسه خودش دستیار انتخاب میکنه.پس قبول کنیم که کواچ نیاز داره به فرد یا افرادی با تجربه که تو لحظات حساس بهش مشاوره بدن.
داورزنی الان داره اشتباه میکنه که به عملکرد کادر فنی به به و چهچه میکنه.اگه الان کادر فنی تقویت نشه کتکش رو تو بازیهای جهانی خواهیم خورد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهدی
0 # مهدی 1394-04-22 08:47
مشکل تیم ملی ما الان کم تجربه بودن کادر فنی هست.بقول یکی از مربی ها تیم ما از کادر فنی ما بزرگتره.کواچ هم مثل آنتیگا جوون هست.ولی اینا نیاز دارن تا کنارشون یه مربی با تجریه هم باشه.همونطور که آنتیگا مربی کارکشته لهستان رو دستیار خودش کرد.
کسی نمیگه کواچ رو بذارن کنار.بهتره که بجای دستیارهای صربستانی افرادی مثل بهروز عطایی,مصطفی کارخانه,دکتر نفرزاده و سایر مربی های با تجربه بشن دستیار کواچ.
مربی بزرگی مثل ولاسکو هم فرد باهوش و مغز متفکری مثل سیچلو رو واسه خودش دستیار انتخاب میکنه.پس قبول کنیم که کواچ نیاز داره به فرد یا افرادی با تجربه که تو لحظات حساس بهش مشاوره بدن.
داورزنی الان داره اشتباه میکنه که به عملکرد کادر فنی به به و چهچه میکنه.اگه الان کادر فنی تقویت نشه کتکش رو تو بازیهای جهانی خواهیم خورد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
والیبالیست
+17 # والیبالیست 1394-04-22 05:07
خدایی اونایی که نظر منفی نسبت به این انتقادات صحیح و به جا و عاقلانه آقای محتشمیان دارن هر چند تکرار صحبت فرد دیگری باشه باید عرصه والیبال و به کلی ترک کنند یه فکری هم به حال خودشون بکنن
کسی که از والیبال هیچی سرش نمیشه حق نداره به کسی که موشو تو این رشته سفید کرده توهین کنه هر چند گزارشگر بدی باشه اما من با همین گزارشگری ایشون در بچگی با والیبال آشنا شدم!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
-6 # Hieremias 1394-04-22 14:16
دوست گرامی ...
چشم، من که نظر منفی نسبت به این انتقادات رو دارم عرصه والیبال رو به کلی ترک می کنم. ولی: 1- اونقدر حرف برای گفتن در باب مسائل فنی والیبال روز دنیا زیاده که احتیاجی به شنیدن دوباره و یا چندباره یه مطلب نیست. 2- شما ممکنه وقت زیاد و اینترنت رایگان داشته باشید ولی بنده که اینارو ندارم حرف تکراری برام جالب نیست. 3- با طرز تفکر شما، آقای محتشمیان چون زودتر والیبال بلد بوده الان باید کمک مربی تیم نوجوانان باشه نه آقای مومنی مقدم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
والیبالیست
0 # والیبالیست 1394-04-22 05:07
خدایی اونایی که نظر منفی نسبت به این انتقادات صحیح و به جا و عاقلانه آقای محتشمیان دارن هر چند تکرار صحبت فرد دیگری باشه باید عرصه والیبال و به کلی ترک کنند یه فکری هم به حال خودشون بکنن
کسی که از والیبال هیچی سرش نمیشه حق نداره به کسی که موشو تو این رشته سفید کرده توهین کنه هر چند گزارشگر بدی باشه اما من با همین گزارشگری ایشون در بچگی با والیبال آشنا شدم!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
0 # Hieremias 1394-04-22 14:16
دوست گرامی ...
چشم، من که نظر منفی نسبت به این انتقادات رو دارم عرصه والیبال رو به کلی ترک می کنم. ولی: 1- اونقدر حرف برای گفتن در باب مسائل فنی والیبال روز دنیا زیاده که احتیاجی به شنیدن دوباره و یا چندباره یه مطلب نیست. 2- شما ممکنه وقت زیاد و اینترنت رایگان داشته باشید ولی بنده که اینارو ندارم حرف تکراری برام جالب نیست. 3- با طرز تفکر شما، آقای محتشمیان چون زودتر والیبال بلد بوده الان باید کمک مربی تیم نوجوانان باشه نه آقای مومنی مقدم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
araz
-3 # araz 1394-04-22 03:08
اگر جناب محتشمیان به جای تحلیل های کارشناسی یکم روی نحوه ی گزارش هاشون تمرکز کنن اعصاب ملت هم کمتر داغون میشه.
البته تقصیر آقایون در صدا و سیماست که با وجود این همه گزارشگر جوان و خوب والیبال، همچنان مصر هستند که فردی بازی های مهم تیم ملی رو گزارش کنه که حتی نمیتونه یه جمله ی ساده رو درست بیان کنه و همه ی جمله رو کلمه کلمه تلفظ میکنه.
بازی ایران.آمریکا ی دور برگشت واقعا ایشون رو اعصاب بودند:
امروووووز بازیییییییی دووم تیمهایییی ایرااااااااان و آمریکااااااا دررررررر ورزشگاههههههههه دووووااااازده هزار نفریییییییی آزادی ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
araz
0 # araz 1394-04-22 03:08
اگر جناب محتشمیان به جای تحلیل های کارشناسی یکم روی نحوه ی گزارش هاشون تمرکز کنن اعصاب ملت هم کمتر داغون میشه.
البته تقصیر آقایون در صدا و سیماست که با وجود این همه گزارشگر جوان و خوب والیبال، همچنان مصر هستند که فردی بازی های مهم تیم ملی رو گزارش کنه که حتی نمیتونه یه جمله ی ساده رو درست بیان کنه و همه ی جمله رو کلمه کلمه تلفظ میکنه.
بازی ایران.آمریکا ی دور برگشت واقعا ایشون رو اعصاب بودند:
امروووووز بازیییییییی دووم تیمهایییی ایرااااااااان و آمریکااااااا دررررررر ورزشگاههههههههه دووووااااازده هزار نفریییییییی آزادی ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
امیر محمد
+7 # امیر محمد 1394-04-22 02:15
درود برجناب محتشمیان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
شهریار
+6 # شهریار 1394-04-22 09:43
به نقل از امیر محمد:
درود برجناب محتشمیان

ممنون از جناب آقای محتشمیان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
امیر محمد
0 # امیر محمد 1394-04-22 02:15
درود برجناب محتشمیان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
شهریار
0 # شهریار 1394-04-22 09:43
نقل قول:
درود برجناب محتشمیان
ممنون از جناب آقای محتشمیان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
-2 # Hieremias 1394-04-22 01:59
از آقای محتشمیان -که به عنوان یکی از برجسته ترین گزارشگران و تحلیل گران والیبال کشورمان محسوب می شوند !!- بعیده که صحبت های یه نفر دیگه رو با فرمت جدید اظهار کنن.
ضمنا ایشون به جای تحلیل، یه مقدار روی نحوه گزارش هاشون و اطلاعاتی که در اختیار بینندگان قرار میدن، وقت و دقت بیشتری بذارن بهتره ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ناصر
+15 # ناصر 1394-04-22 03:56
ببخشید لطفا ناراحت نشید ولی زمانی که من و شما نمیدونستیم والیبال چیه و چطوری نوشته میشه ایشون زحمت ها و کسی واسه والیبال ایران بودن. پس لطفا کمی احترام بزارید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
-5 # Hieremias 1394-04-22 14:06
اتفاقا خیلی هم خوشحال میشم که نظراتم مورد نقد قرار میگیره؛ ولی:
اولا با طرز تفکر شما، تا ابدالدهر کسانی باید این چرخ رو بچرخونن که وقتی بقیه چیزی نمیدونستن، اونها مشغول فعالیت بودن. مثلا چون زمانی که نوید مشجری نمیدونسته والیبال چیه، آقای محتشمیان داشته گزارش میکرده، الان آنالیزور تیم ملی باید آقای محتشمیان باشه !
ثانیا من توهینی نکردم که الان بخوام احترام بذارم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
میلاد حنیفه - میانه
-2 # میلاد حنیفه - میانه 1394-05-01 15:09
آره عزیزم شما بهتره تشریف ببرید زیاد نه یه 40 سال تجربه کسب کنی بعد این طوری در باره استاد محتشمیان نظر بدی البته 40 سال هم کمه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
0 # Hieremias 1394-04-22 01:59
از آقای محتشمیان -که به عنوان یکی از برجسته ترین گزارشگران و تحلیل گران والیبال کشورمان محسوب می شوند !!- بعیده که صحبت های یه نفر دیگه رو با فرمت جدید اظهار کنن.
ضمنا ایشون به جای تحلیل، یه مقدار روی نحوه گزارش هاشون و اطلاعاتی که در اختیار بینندگان قرار میدن، وقت و دقت بیشتری بذارن بهتره ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ناصر
0 # ناصر 1394-04-22 03:56
ببخشید لطفا ناراحت نشید ولی زمانی که من و شما نمیدونستیم والیبال چیه و چطوری نوشته میشه ایشون زحمت ها و کسی واسه والیبال ایران بودن. پس لطفا کمی احترام بزارید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
Hieremias
0 # Hieremias 1394-04-22 14:06
اتفاقا خیلی هم خوشحال میشم که نظراتم مورد نقد قرار میگیره؛ ولی:
اولا با طرز تفکر شما، تا ابدالدهر کسانی باید این چرخ رو بچرخونن که وقتی بقیه چیزی نمیدونستن، اونها مشغول فعالیت بودن. مثلا چون زمانی که نوید مشجری نمیدونسته والیبال چیه، آقای محتشمیان داشته گزارش میکرده، الان آنالیزور تیم ملی باید آقای محتشمیان باشه !
ثانیا من توهینی نکردم که الان بخوام احترام بذارم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
میلاد حنیفه - میانه
0 # میلاد حنیفه - میانه 1394-05-01 15:09
آره عزیزم شما بهتره تشریف ببرید زیاد نه یه 40 سال تجربه کسب کنی بعد این طوری در باره استاد محتشمیان نظر بدی البته 40 سال هم کمه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر

آخرین عناوین

  1. همه
  2. مطالب
  3. تصاویر
  4. ویدیوها

هر آنچه در والیبال نیاز دارید

ghab.gif

از سراسر اینترنت

مطالب ویژه



تبلیغات متنی

ربات اینستاگرام ایران سوشال

ربات هوشمند افزایش فالوور اینستاگرام واقعی، فعال و هدفمند ایرانی با امکان 3 روز تست رایگان!

www.iransocial.net

آکادمی دیجیتال مارکتینگ

اولین و برترین برگزارکننده تخصصی دوره های کاربردی بازاریابی اینترنتی در ایران

www.dmacourse.com

پول تیکت

نقد و بررسی و خرید بلیط استخرها و پارک های آبی، سونا و جکوزی سراسر ایران و تخفیف بلیط استخرها و پارک های آبی

www.poolticket.org