با کانال تلگرام ما به روزترین باشید عضویت

Arrow up
Arrow down


طرح نظر خواهی پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی کشورمان با شرکت 15 کارشناس این رشته ورزشی به پایان رسید و آندره آ آناستازی ایتالیایی بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.

طرح نظر خواهی پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی حدیثه حبیبی - والیبال ایران؛ طرح نظرسنجی از کارشناسان والیبال کشورمان پس از گذشت حدود دو هفته با نظرخواهی از 15 کارشناس والیبال  به پایان رسید و در نهایت تقریبا همه صاحب نظران خواستار استخدام یک مربی بزرگ و صاحب کارنامه برای تیم ملی والیبال کشورمان شدند و انتخاب مربیان جوانی چون خوان سیچلو را بازگشت والیبال ایران به عقب دانستند.

 

در این نظرخواهی که به همت پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران و با حضور چهره های سرشناسی چون ابراهیم وطن پرست، ایرج مظفری، بهروز عطایی، جمشید حمیدی، عادل بناکار، فرهاد نفرزاده، محمد وکیلی، مسعود آرمات، غلامرضا مومنی مقدم، اصغر نائینی، جبار قوچان نژاد، مصطفی شجاعی، جهانگیر سید عباسی، محمدرضا دامغانی و علیرضا طلوع کیان برگزار شد، آندره آناستازی که حالا نامش از فهرست نامزدهای تیم ملی تا حدود زیادی خارج شده با قاطعیت زیادی، اکثریت آرا را به خود اختصاص داد و مربیان دیگری چون کاچن، آلکنو، رزنده، آنتیگا و ... نیز در بین گزینه های پیشنهادی کارشناسان قرار گرفتند.

 

اما این در حالی است که اکثر کارشناسان معتقد بودند جدا از اسم ها، والیبال ایران در سال های اخیر بیشتر از هرچیزی از ضعف مدیریتی کادرفنی، عدم رهبری تیم و بالا رفتن اختیارات خارج از عرف بازیکنان ملی پوش ضربه خورده و برای داشتن تیمی با مسیری روشن و رو به رشد، آنچه بیش از هرچیزی حائز اهمیت است برقراری نظم و انضباط و توانایی مدیریت کردن ستاره های تیم ملی است. محمدرضا دامغانی ستاره سابق تیم ملی ایران در همین زمینه اظهار داشت: «علاوه بر اینکه مربی ما باید از لحاظ فنی خوب بوده و تجارب فراوانی در حد المپیک داشته باشد، باید از جنم و کاریزمای بالایی نیز برخوردار باشد. شاید کار پسندیده ای نباشد که به سرمربی جدید بگوییم به بحث نظم و انضباطی اهمیت بیشتری دهد ولی این یک واقعیت است. در زمان لوزانو یک بار نشد در لحظه ای که تایم درخواست می شد همه بازیکنان دور مرربی جمع شوند تا ببینند این پیرمرد چه می گوید اما ولاسکو در سال اول حضورش معروف را خط زد و موسوی را بخاطر تاخیر در پرواز از اردو کنار گذاشت و در ادامه اثراتش را نیز دیدیم.» 

لوزانو

جبار قوچان نژاد از مربیان با تجربه والیبال هم با تاکید بر این موضوع تصریح کرد: « تمام گزینه هایی که اکنون در لیست ما قرار دارند و یا در گذشته در راس تیم ملی ما قرار داشتند از لحاظ فنی مربیان خوبی هستند اما والیبال ما به فضایی رسیده که بیشتر به یک مدیر مقتدر و قوی به لحاظ روانی و مدیریتی نیاز دارد تا از تمام پتانسیل بازیکنان استفاده کند.»

 

دیگر نکته ای که تاکید زیادی بر آن وجود داشت، عدم بازگشت به عقب با استخدام مربیان جوان و تازه کاری چون خوان سیچلو بود و برخی از کارشناسان با اعلام اینکه والیبال ما از انتخاب بدون برنامه دو مربی اخیر تیم ملی یعنی کواچ و لوزانو ضربه خورده است،  از اینکه این اسامی مطرح شده چون آناستازی، استویچیف، مندز، بروتو و... هم به نوعی تنها بازی با نام های بزرگ از سوی فدراسیون والیبال باشند ابراز نگرانی کردند. برای مثال بهروز عطایی در این خصوص گفت: «احساس می کنم مسیر به سمتی است که مربیان بزرگ وارد ایران نشود و بخت سیچلو برای سرمربی گری از همه بیشتر است.»

 

همچنین اکثر صاحب نظران والیبال کشورمان استخدام اسلوبودان کواچ و رائول لوزانو و نحوه عقد قرارداد با آنها را اشتباه دانسته و نسبت به آن انتقاد داشتند. مصطفی شجاعی در همین زمینه اظهار داشت: «ما علاوه بر اینکه با قبول کردن جدایی ولاسکو از تیم ملی اشتباه بزرگی مرتکب شدیم، در انتخاب جانشین ولاسکو هم بسیار کم تجربه عمل کردیم. کواچ بی تجربه را بدون هیچ رزومه ملی در راس کادر فنی تیم ملی قرار دادیم. این شکاف زیاد بین ولاسکو و کواچ باعث شد بازیکنان از لحاظ  روانی تحلیل بروند و علاوه بر تیم های درجه یک دنیا در مسابقات قهرمانی جهان ژاپن به تیم های درجه 2 جهان مثل آرژانتین، کانادا و استرالیا ببازیم. همچنین در انتخاب بعدی به سراغ لوزانو رفتیم که بعد از سال 2007 در تیم لهستان هیچوقت مربی گری ملی نداشت و در لیگ لهستان هدایت تیم های ششم یا هفتم لیگ را برعهده گرفته بود. ما باید مربی هم سطح یا نزدیک به تفکرات و کاریزمای ولاسکو می آوردیم اما تصمیم گیری در این 2 انتخاب ضعیف بود و باعث شد که امروز ندانیم چه کاری انجام دهیم.» 

کواچ

هرچند چهره هایی چون اصغر نائینی هم معتقد هستند که والیبال ما از دورن بیمار است و اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا می کند، والیبال ما از روزهای اوجش فاصله گرفته و حتی مربیان بزرگ هم نمی توانند باعث نجات تیم ملی شوند. کاپیتان سابق تیم ملی در این خصوص اینگونه به اظهار نظر پرداخت: « ما باید ابتدا خودمان را درست کنیم بعد به سراغ مربی برویم. در واقع ما خودمان مشکل داریم. وقتی تمام ابزار و امکانات را داریم ولی افراد غیر حرفه ای در راس کار وجود دارند، بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم بعد از چند وقت فرار می کند. بزرگ ترین مربیان دنیا نمی تواند لیگ ما و بازیکنان ما را درست کنند چون وظیفه آنها تمرین دادن و بحث فنی است. از هر کسی بپرسید که پیشنهاد شما کیست اسم آناستازی را می برد، پیشنهاد من هم آناستازی است ولی باید ابتدا وضعیت والیبال خودمان را درست کنیم. برای مثال در هیئت رییسه که در مورد والیبال تصمیم گیری می کند چند نفر والیبالی هستند که اختیار تصمیم گیری را دارند؟ به نظرم هیچ فرقی نمی کند چه مربی وارد والیبال ما شود، مربیان مطرح دنیا از لحاظ کیفی تقریبا در یک حد و اندازه هستند اما ساختار والیبال ما مریض است و مشکل ما مربی نیست.»

 

یکی دیگر از نکات استخدام سرمربی برای هر تیمی بحث مبلغ قرارداد است. موضوعی که بارها مذاکرات ایران با مربی مثل آناستازی را به بن بست رسانده است. اکثر کارشناسان والیبال کشورمان در این زمینه نظر مشترکی داشتند، "والیبال ما تیم بزرگی است، مربی بزرگی می خواهد و شخصی با این ویژگی ها به دستمزدهای پایین راضی نمی شود، با این حال هزینه کردن در این زمینه ارزش دارد". برای مثال غلامرضا مومنی مقدم در این خصوص عنوان کرد: «اگر مربی جدید ما بزرگ باشد مانند زمان ولاسکو اعتماد به نفس زیادی به بازیکنان درون زمین می دهد. حضور یک مربی بزرگ در نیمکت ما باعث می شود حریفان هم حساب ویژه ای روی ما باز کنند اما این موضوع می طلبد که فدراسیون هم خواهان هزینه کردن هرچند زیاد باشد. قطعا این سرمایه گذاری ارزش دارد و باعث می شود در 4 سال اینده جزء تیم های مطرح دنیا باشیم.»

 

هرچند محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران هم با هشدار اینکه سرمربی جدید نباید ایران را فقط به خاطر پول و درآمد انتخاب کند گفت: « مربی باید حس بلند پروازی و موفقیت با تیم ایران که تیم بسیار خوبی است را با خودش داشته باشد نه اینکه فقط به دنبال بحث های مالی باشد. ضمن اینکه این فرد معلم و پدر خوبی برای بازیکنان باشد، با مربیان ایرانی و فدراسیون تعامل، با اصحاب رسانه ارتباط نزدیک داشته و نظم و دیسیپلین را در تیم حاکم کند. همچنین تنها بازیکن برای او مهم نباشد تا شاهد بازیکن سالاری در تیم ملی نباشیم.» 

تیم ملی والیبال

نحوه بستن قرارداد هم دیگر موضوعی بود که کارشناسان والیبال کشورمان بر روی آن بحث داشتند، برای مثال ایرج مظفری با انتقاد از نحوه بستن قرارداد فدراسیون والیبال با رائول لوزانو گفت: «تعجب می کنم ما لوزانو را به مدت 6 ماه به خدمت می گیریم ولی دستیار او 2 سال با ما قرارداد می بندد. نمی خواهم از کلمه اشتباه استفاده کنم ولی این کار درست نبود. زمانی که فدراسیون با سیچلو قرارداد 2 ساله میبندد به این معنی است که ما خاکریزی داریم به نام سیچلو. قطعا اگر همکاری او با سرمربی جدید میسر نشود حضور کم رنگی در ایران خواهد داشت و این اشتباه بزرگی بود که رخ داد. البته این که سیچلو 41 ساله هم سرمربی والیبال ما شود دور از ذهن نیست ولی به نظر من با این شرایط اختیار عمل فدراسیون کم شده است. اگر سیچلو والیبال ما را دوست دارد قراردادش را فسخ کند تا دست فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید باز باشد.»

 

 علیرضا طلوع کیان، مربی جوان اما با تجربه والیبال هم نحوه بستن قرارداد را حتی از نام مربی انتخاب شده مهمتر عنوان کرد. او در همین خصوص اظهار داشت: «به اعتقاد من مشکل ما با طرح اسم حل نمی شود و باید به دنبال گزینه ای باشیم که مقدور و معقول باشد. هم اکنون صحبت از آناستازی است ولی عقد قرارداد با او شدنی نیست. ما باید بیشتر دنبال نوع حمایت از مربی انتخابی باشیم. به نظرم نوع حمايت فدراسيون واليبال از سرمربی منتخب و نوع قرارداد بستن با او، خيلی مهمتر از فرد انتخاب شده است. تجربه نشان داده كه در ايران قرارداد بلند مدت جواب نمی دهد.»

 

این نکات بخشی از اظهارات این 15 کارشناس والیبال کشورمان بود و آنچه مسلم است فدراسیون والیبالی که پیش از این در جلساتی گزینشی خود با برخی از کارشناسان پای صحبت های آنها نشسته بود، حالا اشراف بهتری بر موضوع دارد و رسانه ای شدن این مباحث و در کنار آن درک و شناخت بهتر و بهتر مردم ما از فضای والیبال کشور که به بواسطه موفقیت های این رشته ی ورزشی در سال های اخیر حاصل شده است نیز اهمیت موضوع انتخاب سرمربی جدید را دوچندان می کند. 

دکتر داورزنی

حالا مسئولان فدراسیون والیبال که در گزینش دو مربی قبلی، اگرچه روی کاغذ به نتایج قابل قبولی دست یافته و حتی قله راهیابی به المپیک را هم فتح کردند، اما به دلیل کاهش کیفیت تیم ملی به هیچ وجه نتوانستند رضایت کارشناسان و علاقمندان این رشته را جلب کنند، موظف هستند که با در نظر گرفتن همه نکات مثبت و منفی و آزمون و خطاهای دو سال اخیر، بهترین تصمیم ممکن را برای انتخاب سکاندار جدید تیم ملی بگیرند و در این زمینه با رعایت صداقت و در نظر گرفتن منافع ملی راه موفقیتی که تلاش خودشان تاثیر بسزایی در ایجاد و تداوم آن داشت را ادامه دهند.

 

بدون تردید بازی با اسامی سناریوی نخ نما شده ای است که البته از کادر مدیریتی محمدرضا داورزنی چنین عملی بعید به نظر می رسد و حال تمام جامعه والیبال منتظر هستند که رئیس فدراسیون ایران که حالا از هر زمان دیگری به مراتب با تجربه تر است، بهترین تصمیم  را برای انتخاب هادی جدید تیم ملی بگیرد و با بهره گیری از نظرات کارشناسان دلسوز و احترام به خواست مردم که همان انتخاب یک سرمربی رزومه دار و کارآمد در مباحث فنی، روانشناسی و مدیریتی است به بهترین گزینه ممکن رسیده و راه موفقیت والیبال کشور که حالا دوست داشتنی ترین رشته ورزشی گروهی در ایران است را ادامه دهد. در یک جمله « آزمون و خطا دیگر پذیرفتنی نیست، آقای داورزنی چشم همه به تصمیم شماست! »

 

* پیوست: نظر هر یک از کارشناسان در زیر پیوست شده است. جهت مطالعه روی تیتر آن کلیک کنید:

نوشتن دیدگاه


* دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
* ارسال پیام توسط یک نفر با نام های مختلف ممنوع است.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال

دیدگاه‌ها  

بردیا
+5 # بردیا 1395-09-25 04:43
با عرض ادب و احترام:
من بهترین افراد برای سکان داری تیم ملی والیبال را ، هیو مک کاچن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا که قهرمانی المپیک 2008 پکن را به ارمغان آورد و نایب قهرمانی المپیک 2012 لندن را برای تیم ملی بانوان آمریکا را کسب کرد را بهترین گزینه میدانم ، او به عنوان ده تئوریسین برتر جهان شهرت دارد و جدیدترین متد تئوری و عملی را دانشگاه تدریس می کند و به تعابیری برجسته ترین کارشناسان دنیا معتقد هستند، مک کاچن ،در روانکاوی و قدرت تمرکز بهترین مربی جهان است ، جان اسپروا سرمربی موفق تیم ملی آمریکا زمانی شاگرد ایشان بوده و مک کاچن را الگوی والیبال نوین میداند. مک کاچن چند سال پیش ابراز تمایل برای هدایت تیم ملی ایران نشان داده بود ، اما مشکل اصلی همسر ایشان است، که پدر همسر ایشان را در المپیک 2008 پکن با ضربات چاقو به قتل رساندند و او خاطرات تلخی از کشورهای آسیایی دارد ، که آمدن مک کاجن را سخت می کند. سپس لورنت تیلیه فرانسوی به گمان من مناسب ترین است و پس ایشان فیلیپ بلن ( اگر با آنتیگا به کانادا نرفته باشد ) را بهترین انتخاب میدانم.
البته باید فدراسیون مواضع خود را با هر سه شخص و هر شخص دیگری روشن کند، تا تکلیف مان معلوم شود و منتظر وعده وعید نشینیم.
به عقیده ی من نباید فدراسیون به دنبال افرادی برود که پس چندی جواب رد بشنود ، یعنی با فراست و کیاست تمام متوجه شود تمایل افراد ، برای سکان داری تیم ملی چقدر است و، وقت را بیهوده هدر ندهد،،،، بهترین مکتب والیبال و کامل ترین آن نیز ، نزد ایتالیا و برزیل است ، رفتن به دنبال مربیان آرژانتینی همچون: اوریارته سرمربی سابق استرالیا ، دنیل کاستلانی سرمربی سابق آرژانتین و لهستان اشتباه محض است و مکتب والیبال آرژانتینی ها کامل نیست ( ولاسگو یک استثنا بود که در ایتالیا به اوج رسید که ایشان را نیز با خود به کشورشان بردند ) مربیان صربستانی نیز به همین گونه هستند. ( لازم به ذکر است که من به طور کلی میگویم و استثنای صربستان نیز سرمربی خود صربستان نیکولا گربیچ است که تا 4 ساله آینده همانند ولاسگو قرارداد خود را تمدید کرده اند )
به توصیه ی پیشین کاربر فهمیم و عزیز ( ا.ع ) که کاملا صحیح بود ، از قانون (احتمالات) بیش از پیش، پیروی می کنم.،،،،، به طور مثال: پیوستن استویچف و حتی دی جورجی را زیر 50 درصد میبینم ، استویچف با توجه به رزومه ، مصاحبه ی خود ایشان ، بازیکنان بلغاری و.... اولویت خود را باشگاه های اروپایی و تیم ملی لهستان میداند. و آمدنش به ایران سخت به نظر میرسد ، دی جورجی نیز در تیم زسکا صدر جدول است ، به زبان لهستانی مسلط هست ، لیگ لهستان را نیز زیر نظر دارد ، شما چطور می بینید؟؟؟ ایشان نیز آمدنش نه به اندازه ی استویچف ، همچنان کم رنگ است. ، رزنده که همگان متوجه شده اند در برزیل میماند. ،،،، آلکنو نیز که بهترین حسن او سخت گیری است و جزو مربیان بزرگ دنیا محسوب می شود ، اما به زبان انگلیسی مسلط نیست و در ایجاد ارتباط توسط مترجم کلمات به صورت والیبالی تمام و کمال دریافت نمیشود ، ضمن اینکه فدراسیون پیش تر اعلام کرده بود از مترجم غیر انگلیسی استفاده نمی‌کند. و علاوه بر آن آلکتو در زنیت بهترین درآمد را دارد، من بر این باورم که فدراسیون باید تعداد گزینه های خود را همزمان چند نفر کند ، تا سریع تر به نتیجه برسد ، مقصود من این است که در وهله ی اول همزمان با مک کاچن ، تیلیه ، و فیلیپ بلن وارد رایزنی شود چون من فکر میکنم بهترین ها هستند ، سپس اگر به هر دلیلی به نتیجه نرسید،،،،،
در وهله ی دوم در کنار استویچف ، دی جورجی که نظر فدراسیون روی آنهاست و احتمال توافق با آنها سخت است،،، به ترتیب متناسب با نیاز والیبال ایران با افرادی مثل آندره آ جیانی ، دنیله بانیولی ، خاویر وبر ، و مائورو بروتو وارد رایزنی شود تا بالاخره با یک کدام از آنها به توافق برسد ، نه اینکه نفر به نفر جلو برود و بعد جواب منفی بشنود. ، در نهایت امیدوارم با شاخص ترین فرد بتوانند برای بهروزی والیبال کشور به توافق برسند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
امین فرزانه
-12 # امین فرزانه 1395-09-25 05:12
یعنی این همه کارشناس کاربلد و دلسوز حتی یکی شون هم به این نتیجه نرسیده که در داخل کشور هم هستند کسانی که می تونن با قدرت تمام سر مربی بشن و نظم رو توی تیم ملی برقرار کنن؟ یعنی از بین پیشکسوت ها و مربیان زبده ما اگر کسی سکان تیم ملی رو در دست بگیره و از پتانسیل های موجود بهترین استفاده رو بکنه نمی تونه چهار تا بازیکن مهار در رفته رو که حیات و مماتشون بند بازی توی تیم ملی هست کنترل کنه؟ این که دیگه خیلی توهین به فهم و شعور والیبالی هاست. ما جزو چند لیگ مهم دنیا هستیم. تیم های این لیگ هارو چه کسانی اداره می کنن؟ اون هم با حداقل امکانات. یعنی تمام این مربیان و خیلی های دیگه اگه هدایت تیم ملی رو به دست بگیرن فک و فامیل ها و بچه های باشگاه خودشون رو میارن، بلائی که سر بازی های آسیائی سر تیم ب اومد. واقعا فدراسیون این قدر بی در و پیکره که سر مربی تیم ملی هر کاری دلش بخواد می تونه بکنه؟ خدائیش کدام یک از مربیان ما نتایجی ضعیف تر از کواچ و لوزانو می تونست بگیره؟ باید کلی هزینه کنیم و همون نتیجه ای رو بگیریم که با یک مربی داخلی می گیریم یا حتی بدتر از اون؟ والیبال ما طرح کاد مربیان درجه 2 و 3 دنیاست؟ چرا نباید در رده های بالا از کاربلدهای والیبال استفاده بشه که آدم های کاربلد رغبت کار برای تیم ملی و همکاری با فدراسیون رو پیدا کنن؟ چرا نباید اختیاراتی که مثلا به آدم سست اراده و تاثیرپذیری مثل کواچ داده می شه به یک مربی تحصیلکرده و کاربلد داخلی داده بشه که بتونه مثل ولاسکو قاطع و محکم تصمیم بگیره و هزار نفر توی تصمیمش دخالت نکنن؟ این چه بدبختیه که باید یه نفر دیگه از اون سر دنیا بیاد و به ما نظم و انضباظ یاد بده؟ مگه عهد قجره و ما هنوز توی علم و تخصص عقب مونده ایم؟ واقعا خودمون بلد نیستیم؟ یک وقتا جوری از دخالت بازیکنان شاخص حرف می زنن انگار اینها سلطان مالک الرقاب هستند. اگر چنین بدعت بدی از ریشه خشکیده نشه ، خوره بدیه که در سال های بعدی و وقتی این تحفه ها هم کنار برن، گریبان والیبال مارو رها نمی کنه. واقعا توی کشورمون قحطی مربی کاربلد و مدیر و مقتدر شده که باید به این بدبختی بیفتیم و منت همه رو بکشیم و وقتی هم میاد گند بزنه به زحمات قبلی ها. چه مون شده؟ چرا موضوع ریشه ای حل نمی شه؟ چرا 4 نفر آدم کاربلد نمیان کمک؟ بهشون اعتنا نمی شه؟ چه عاملی باعث پا پس کشیدن اونهاست؟ این جور مسائل رو باید حل کرد، و گر نه تمرین دادن برای سرویس و ....رو همه مربی ها بلدند و ساخت موشک و ماهواره نیست که تخصص ویژه ای بخواد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
بهزاد ترابی
+3 # بهزاد ترابی 1395-09-25 05:16
منم نظرم روی مک کاچن ، تیلیه ، فیلیپ بلن هست ، اینا که بیان نور الا نوره.، اگه نشد خاویر وبر خوبه ، اونایی که فدراسیون انتخاب کرده استویچف و د جورجی فقط خودشو از ی طرف الاف کرده ، از یه طرف دیگه هم به والیبال لطمه می زنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
الهام عابدینی
+3 # الهام عابدینی 1395-09-25 05:21
مک کاچن اسثسناست شکی توش نیست ، بعد تیلیه از همه بهتره ، بعد از اون هم من نظرم روی آندره آ جیانی و خاویر وبر هست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهسا.و
+3 # مهسا.و 1395-09-25 05:23
فیلیپ بلن اگه با آنتیگا نرفته باشه کانادا. من اونو قبول دارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
نسرین
+5 # نسرین 1395-09-25 05:31
تو این سرآمدا و مدال گیرا کسی که از پس فرانسه مطمئنم بر میاد ، فقط مک کاچن
بینه مربیان امروزیه همچین درست و حسابی استویچف حرف نداره ولی میدونم و میدونید ایران نمیاد ، پس با این اوصاف مائورو بروتو سخت گیر خوبه. مربیان آرژانتینی هم خوباشون بلانسبت ولاسگو تو باشگاههای اورپایی ته جدولن یا اکثرا کمک.مربی هستند اونجا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
سیامک گلشیری
+4 # سیامک گلشیری 1395-09-25 05:37
به تدریج بازیکنای ما روشون به مربی باز میشه، فقط این سه نفر یعنی مک کاچن ، آلکنو ، بعد با اختلاف نسبت به دو نفر اول بروتو از عهده ی اینا بر میاد و فرانسه هم که واسمون شده یه جور غصه ، چون از اون قوی تر هاش رو مثل برزیل و آمریکا بردیم ، میتونن طلسم شکنی کنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
محمد رضا شفیعی
+5 # محمد رضا شفیعی 1395-09-25 05:51
همه ی مربیان که گفته شد عالی اند ، تو نظم و انضباط هم کارسازن ، اما همش نظم و انضباط نیست بلکه ما باید بیشتر باید به دنبال فردی باشیم که قدرت روانکاوی بالایی داشته باشه ، که تو این زمینه مک کاچن و تیلیه از بقیه خیلی قوی ترن ، تا بتونیم با جنگندگی و اعتماد به نفس بالا مقابل فرانسه ظاهر شیم ، میگم فرانسه به خاطر باخت های پی در پی که داشتیم هست ، بازیکنان ما ترکیدن جلوی اینا ، در کنار اون دو موضوع مهم دیگه تقویت دریافت کننده هاست ، چون اونجا مثله لیگ ایران نیست ، سرویس ساده با ناز بزنن ، سرعت سرویس ها خیلی بالاست ، بعد بدنساز حرفه ای باید انتخاب کنن، که دم به دم بازیکن های ملی آسیب نبینند و نرن اونجا بگن هواپیما 30 ساعت راه بود و..... ساز خسته ایم خسته ایم کوک کنند ، میخندن بهمون بابا!!! شرایط برای همه کشورها یکسانه،
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مریم محبی
+2 # مریم محبی 1395-09-25 05:55
اگه فدراسیون دست بکشه از کسایی که از الان معلومه ایران بیا نیستند ، کادر فنی تیم ملی هم کاملا تغییر کنه ، آندره آ جیانی بیاد ، میتونه شایستگی هاشو مثل اسلوونی که نایب قهرمان اروپاش کرد. ایران رو متحول کنه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
میلادمیرزایی
+6 # میلادمیرزایی 1395-09-25 10:20
متاسفانه تیم والیبال دیگه بع روزهای اوج برنمیگرده.فقط خواهشا مربی ارژانتینی به هیچ وجه نیارید ولاسکو یه استثنا بود.سبک والیبال ما با آرژانتین کامل متفاوته .تیم آرژانتین یه سبک بخصوص وگنگی بازی میکنه نهسرعتی نه قدرتی سرمربی ایتالیایی یا روسی یا برزیلی بهترین گزینه هاست.گزینه ای برای ما نمونده ناچاریم خواسته های اناستازی رو اجرا کنیم..ه رزنده میاد نه کاچن..الکنو هم نمیارن هم باشگاه داره هم زبان بلدنیست هم با معروف مشکل داره.انتیگا هم پرید.استوىچف هم میره لهستان.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
فرهاد سلطانی
+3 # فرهاد سلطانی 1395-09-25 14:54
با میلاد میرزایی عزیز صدر در صد موافقم، مربیای آرژانتینی یه ذره رشدی هم که کردن فقط بخاطر بودن در کنار مربیان ایتالیاست ، فدراسیون باید متوجه این موضوع باشه. به اعتقاد کارشناسان فرهیخته والیبال در دنیا کامل ترین رتبه رو مربیان ایتالیایی رو به خودشون اختصاص دادند بعد برزیلی ها، تو بهترین مربیای دنیا زبانزد هستند.
اما منم فکر میکنم این ملی ایران شاید وضعیتش بهتر بشه ، اما به دوران اوجش بر نمی گرده ، نگاه کنید به برخی بازی های لیگ ، توانایی هاشون نزدیک بهمه بازی ، یه طرفه نمیشه ، فکر میکنم لیگ ما قویه ، در صورتی تو دریافت اکثرا بچگانه عمل میکنن ، توپ رو نمیتونن به پاسور برسونن. حتی با اینکه سرویس ساده میاد طرفشون! تیم ملی ، دوتا مشکل خیلی اساسی داریم ، اول تو بازیهای ملی سرعت سرویس ها وحشتناک بالاست ، این چه وضعه دریافته ، دوم درسته اکثر ملی پوشان ما سرویس پرشی میزنن ،( تو لیگ که اصلا افتضاحه کم میبینیم ) اما سرعت سرویس هاشون زیاد نیست ، نمیتونن دریافت کننده تیم های دیگه رو خیلی اذیت کنن، مربی خوب الان واقعا نیاز داریم ولی نمیتونه معجزه کنه ، که!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
popo
+3 # popo 1395-09-25 15:13
حرف حساب جواب نداره ، مربیان ایتالیایی از همه بهترن ، آندره آ جیانی ، دانیله بانیولی ، دی جورجی ، مائورو بروتو ، همگی ایتالیایی هستن ، اما دوستامون راست میگن ، تیم سخته به دوران اوجش برگرده ، با تزریق میکائیل تاجر ، جواد حسین آبادی ، جواد کریمی که همگی سرویس پرشی پر سرعت میزنن تیم رو تقویت میکنه. اما بازم نه آنقدر ها! ، میانگین سرعت سرویس پرشی ها تو تیم های مطرح جهانی 115 کیلومتر سرعت داره ، ولی مجموعه سرعت سرویس ما فقط شاید غفور انقدر سرعت داشته باشه سرویسش ، بقیه متوسط زیر 105 کیلومتر سرویس میزنن. دریافت کننده های ایران کامل نیستند ، هرکدوم یه مشکلی دارن میرزاخانی پور سرویس ساده هم بهش بزنی نمیتونه دریافت خوب انجام بده ، قائمی سرویس پرشی و دریافتش عالیه ، ولی فقط بدرد دریافت و توپ گیری میخوره تو حمله خیلی کم جوونه ، بازی با لهستان چقدر جا خالی می انداخت کارساز نیست ، عبادی پور باز از اینا بهتره اما سرعت سرویس پرشیش پاینه ، معنوی نژاد از همشون بخصوص تو حمله ، اما بازم فکر نمیکنم مثل عبادی پور بتونه جلوی سرویس های پرشی با سرعت بالای اروپایی و آمریکایی ها دووم بیاره ، حالا حساب بکنید جای این بازیکنان رضا قرا و وادی و صالح افزون تزریق تیم ملی بشن با سرویس های ساده بدتر آبرومون هم میره!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
tyyy
+5 # tyyy 1395-09-25 15:25
زمانی که کواچ اومد از طرف بعضی از این کارشناسای کارنشناس جوان و پرانگیزه و زمانی که لوزانو اومد روانشناس و پرفسور و شوالیه نامیده شدن.اما وقتی رفتن بی تجربه و کارنابلد و...شدن!متاسفان ه ما غولی به نام ولاسکو ساختیم و دست بردارش هم نیستیم.ولاسکو اومد و رفت و تموم شد.از کجا معلوم ولاسکو میموند سال بعدش نتیجه نمیگرفت؟!من سوالم از این بعضی از این کارشناسا اینه شما که این اطلاعاتا در باره ی کواچ و لوزانو داشتید و میدونستید کواچ سابقه ملی نداشت و لوزانو هم تیمش هفتم هشتم لیگ لهستان بود,چرا همون موقع از اومدن اینا جلوگیری نکردید؟!بحث حمایت از مربی تیم ملی بود که هیچکدوم از شماها نه از کواچ نه از لوزانو حمایت نکردید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
نرگس فتحی
+5 # نرگس فتحی 1395-09-25 18:19
بهترین شخص که اقتدار و نظم و انضباط را به تیم برگرنوده ، که جای خودش خیلی مهم هست ، و همه اینو میدونن ، ولی در کنار این موضوع من به نظر من کسی باید سرمربی ایران بشه که مثله نیکولا گربیچ صربستان رو از این رو به اون رو کرد،،، با سرویس های پرشی با سرعت بالا با همه ی نفراتش و حتی ذخیره هاش رو ساخت! فقط به جز پاسور اصلیشون که سرویس ساده میزنه ، چه بلایی سر همه تیم ها بخصوص‌ برزیل آوردن. و قهرمان لیگ جهانی شدند. ما به چنین افرادی نیاز داریم سرویس پرشی الان جزو ملزومات شاخصه ی یک بازیکنه!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
صالح کریمی
+1 # صالح کریمی 1395-09-25 19:32
منم با میلاد میرزایی ، فرهاد سلطانی ، popo ، نرگس فتحی و بخش عمده ای از صحبت های tyyy ، موافقم اول بگم این موضوع واقعا درسته منم یادمه می گفتن لوزانو یا این تیمش قعر جدول لهستان بود میگفتن ، استاد روانشناس و دیسیپلین و..... ضمن اینکه قبلا لوزانو میخواست بیاد شهرداری ارومیه ، نشد
و در مورد صحبت های دیگر دوستان مربیان آرژانتینی یکشون هم الان ایران ، تو متین ورامین دستیار ترکاشوند شده ، تیم ملی رو دادن به آرژانتینی ها حماقته محضه! ولاسگو فقط خوب بود که بردنش ، منم با این وضع سرویس کم قدرت و بخصوص دریافت ضعیف زیاد امیدوار نیستم ، شاید از این مخمصه بیرون بیایم ولی مقطعی! میرزاجان پور هم بدترین دریافت کننده تیم ملیه ، قشنگ شناسایی شده ، همه اونو مورد هدف قرار میدن ، شهرداری ارومیه به خاطر دریافت های بدش ، حال و روزش خوش نیست ، در کل کاش ستاره ی تیم ملی ما،،، یه دریافت کننده بود ، چون حساس ترین و مهم ترین پست تو والیباله ، مثل تورنا ، انگاپت ، کوبیاک باید بازیکن داشتیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
r.k
+3 # r.k 1395-09-25 19:53
من متوجه نگرانی بجای یه سری از دوستان هستم ، و میخوام بگم هستند مربیانی که سرویس پرشی و دریافت اول بازیکنان ایران رو تقویت کنن اما فقط تقویت. چون بازیکن باید خودش از اول مستعد ، باشه میرزاجان پور تو سرویس به ویژه حمله حرف نداره ، ولی هرکاریش کنی دریافتش همینه که هست،،، یه ذره شاید مربی بتونه بهترش کنه ولی نمیتونه درستش کنه روی این حساب یه خرده بیشتر باید تحمل کنیم معنوی نژاد و بخصوص امیر حسین اسفندیار رو فرصت بدیم مربی جدید به ویژه اگه ایتالیایی باشه برای سال های پیش رو ازشون ستاره هم میسازه ، چون هم تو سرویس پرشی که بلدند ، جای رشد بیشتر دارند ، هم تو حمله عالی اند ، فیزیک بدنی عالی هم دارند ، تو دریافت اول هم به مرور زمان خوب روشون کنار کنن ، این مشکل حل میشه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ا.ع
-1 # ا.ع 1395-09-25 22:11
متاسفانه جدیدا جا افتاده بعضی دوستان اسم رضا قرا رو کنار اسم بازیکنانی میارن که توانایی زدن سرویس پرشی رو ندارن و میگن بلد نیست پرشی بزنه. نه دوستان عزیزم اینطور نیست. رضا قرا هم توانایی زدن سرویس پرشی با سرعت بالا رو داره خوب هم داره. اما متاسفانه به دلایلی که من نمیدونم اجتناب میکنه. اجتناب کردن فرق داره با بلد نبودن. شهرام محمودی ،جواد حسین آبادی ،حامد رضایی و سعید معروف هم از جمله بازیکنانی هستن که توانایی زدن سرویس پرشی رو دارن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
popo
+2 # popo 1395-09-26 00:06
به دوست عزیز ا.ع ، باید بگم کسی حرفی از جواد حسین آبادی نزد ، درسته سرویس پرشی هاش هم عالیه منم خیلی قبولش دارم ، حامد رضایی هم پارسال سرویس پرشی میزد اما اصلا سرعت نداشت ، اعضای بدنش هر کدوم یه طرف میرفت موقع پرش ، نوع زدنه سرویس هاش جوری بود که به کمرش فشار شدید وارد میشد امسال ساده میزنه ،،، بازم ولی کسی حرف از حامد رضایی نزد ، شهرام محمودی هم تا سال 2013 سرویس پرشی تو جام بین قاره ای میزد، اونم فقط اوایل ست اول مقابل آمریکا ، که سه بر دو ایران برد ، تو آپارات سرج کنید والیبال جام بین قاره ای ایران و آمریکا ویدئوش موجوده ،،، در ادامه ساده زد چون سرویس هاش خیلی کم جون بود ، هم استیل یه پرشی زن رو نداشت، بعد سال 2014 بازی دوم ایران ایتالیا که سه بر صفر باختیم با کواچ دوباره اوایل ست اول به دستور کواچ پرشی زد ولی در ادامه ساده استفاده کرد ، اونم ویدئوش موجوده. از اون به بعد کلا به صورت پیاپی سرویس ساده میزنه ، در صورتی امیر غفور هم خیلی مصدوم شد مثل شهرام محمودی، ولی با این وجود سرویس با چه سرعت بالایی میزنه ، سعید معروف هم با رضا قرا کجا سرویس پرشی بلدن ، تو کدوم بازی های ملی معروف سرویس پرشی زده ، سعید معروف تو پاسوری حرف نداره ولی الان بحثه سرویسه ، به ندرت چند مرتبه تو لیگ پریده سرویس زده ، که سرعت سرویسش با سرویس ساده هایی که می زنه یکی بوده ، منظور اینه که نمی زد سنگین تر بود انقدر که، کم سرعته ، وگرنه تو بازی های ملی پرشی میزد ولی بدتر ضایعه میشه! ولی هرکی که بپره ، بهش نمیگن سرویس پرشی زن که! تو پاسور های لیگ فقط جواد کریمی و علیرضا بهبودی سرویس پرشی بلدن.،،،، رضا قرا یه نمونه بگید که سرویس پرشی زده باشه ، شما خودتون میگید با سرعت بالا! رو چه حسابی ما چند ساله لیگ رو میبینیم سرویس پرشی نزده بعد میگید اجتناب میکنه ، مگه لوطیه که اجتناب میکنه! ضمن اینکه هرکی بپره بعد توپش وارد زمین حریف بشه که کاری نداره ، اینجوری اکثر بازیکنای لیگ بلدن بزنن ولی چون بدتر ضایعه میشن استفاده نمیکنن ، میگن سرویس پرشی یعنی حداقل بالای 95 کیلومتر ، که تازه من کم هم گفتم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
نادر ابراهیمی
0 # نادر ابراهیمی 1395-09-26 00:36
قابل توجه دوست عزیز ا.ع سرویس زیر سرعت 95 کیلومتر در ساعت اسمش سرویس پرشی نیست. هرچند متوسط سرویس پرشی کشورهای صاحب سبک والیبال مثل ایتالیا ، صربستان ، برزیل ، آمریکا ، لهستان ، روسیه و.... بالای 110 کیلومتر در ساعت هست. که زایتسف 127 کیلومتر به ما تو المپیک سرویس زد. این نفراتی که شما اسم بردید فقط جواد حسین آبادی توانایی بالایی داره ، بقیه نفرات هم به خوبی بهش، دوستمون اشاره کرد. که کاملا درست بود، رضا قرا هم به هیچ وجه توانایی زدن سرویس پرشی رو نداره ، حتی یک بار هم دیده نشده!!!! اگه اسم سعید معروف رو به عنوان یه فرد پرشی زن نمی آوردید ، کمی شک میکردم به مسئله ی اجتناب! ولی متوجه شدم اطلاعات شما تکمیل نیست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
h.m
+2 # h.m 1395-09-26 00:49
من تا به حال تو این سال ها، یه بار هم ندیدم رضا قرا سرویس پرشی بزنه ، اجتناب میکنه یعنی چی؟؟؟ یعنی انقد دوست داره تیمشون ببازه. ، جواد حسین آبادی که تو این زمینه حرف نداره ، رسول آقچه لی امسال بیشتر سرویس ساده میزنه ولی بازم تو بازی آخر نیم فصل من ازش سرویس پرشی مقابل هاوش دیدم، البته نه خوبی پارسال تو گنبد ، اونم به خاطر استفاده ی بیش از حد سرویس ساده به دستور کادر فنی هست مثل پارسال نیست که کادر فنی نباید این کارو به نظر من زیاد برای پیروزی تیم انجام بده چون خیلی جوانه و روزی شاید بیاد تیم ملی و.... ، امین اسمعیل نژاد و وحید وادی پشت خط زن هم پرشی بلدن ، ولی امیر غفور ، میکائیل تاجر و جواد حسین آبادی پر سرعت ترین سرویس پرشی نسبت به بقیه پشت خط زن ها ، میزنن ، رضا قرا موفت گرونه ، محمد طاهر وادی پاسور هم بلد نیست مثل قرا.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
بهمن زرین کوب
+2 # بهمن زرین کوب 1395-09-26 00:51
دوست عزیز دارید اشتباه میکنید رضا قرا چنین توانایی نداره ، سعید معروف هم به همین شکل ، چند مرتبه تو او لیگ با حالت پرش سعید معروف سرویس زده ، ولی اون که سرویس پرشی نیست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مرتضی آوینی
+1 # مرتضی آوینی 1395-09-26 01:24
شهرام محمودی که از اون اول تو زدن سرویس پرشی مشکل داشت، مصدومیتش رو بهانه کرد دیگه همون سرویس های کم قدرتش هم نزد ، در صورتی که غفور هم بدتر از اون مصدوم رکورد دار سرویس پرشی تو ایرانه ، حامد رضایی پرشی تا پارسال میزد اما بدون تعارف نقص داشت ، جوری که به توپ ضربه میزد ، به مهره های کمرش فشار شدید میاورد ، دیگه معمولی سرویس میزنه که اکثر اونارم میزنه اوت، معروف هم تو بحث سرویس چندبار اونم فقط و فقط تو لیگ فقط پرید به توپ رو ضعیف فرستاد اون ور تور ، مسخره ست بگیم سرویس پرشی میزنه. ، امثال قرا برن تیم ملی اصلا از اعتبار والیبال ایران کمتر میشه ، رضا قرا اصلا همیشه ساده میزنه ، مثل بازیکنای 20 سال پیش ایران اصلا توپ تو دستش میگیره. این چه حرفیه اجتناب میکنه؟ یه دفعه هم شده تو این چند ساله چرا نزده؟ بلد نیست دیگه اونم با سرعت بالا!!! ،، جواد حسین آبادی هم بر منکرش لعنت خیلی عالی سرویس پرشی میزنه سرعت سرویس هاش هم خوبه ، تاجر هم که حرف نداره.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
ا.ع
-2 # ا.ع 1395-09-26 17:10
سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز. تشکر میکنم از شما عزیزان که نظر من رو خوندید و از وقت ارزشمدتون صرف کردید و نظرم رو نقد کردید. نظرهاتون برام محترم و ارزشمنده اما احساس میکنم جا برای نقد دارن. دوست عزیز (popo) شما ظاهرا نظر من رو به دقت مطالعه نکردید و دچار اشتباهتی شدید. اگر دوباره به نوشته من رجوع کنید و دقت کنید نوشته ( جدیدا جا افتاده ). همین جمله نشون میده که مخاطب من به طور مستقیم شما نبودید و عرضم کلی بود. پس نتیجه می گیریم که جا نداشت که بگید من اسمی از جواد حسین ابادی و حامد رضایی نیاوردم . در جمله دیگه گفتید سرعت سرویس محمودی و حامد رضایی کمه. دوست عزیز در کجای نظر من نوشته محمودی و رضایی سرویس پرشی با سرعت بالا بلدن. من فقط عرض کردم سرویس پرشی بلدن. صحبت از بلد بودنه نه کیفیت و کمیت .سرویس پرشی با سرعت بالا رو فقط در مورد رضا قرا گفتم. در مورد سعید معروف گفتید سرویس ساده میزنه اما به ندرت پرشی میزنه و سرعت سرویسش کمه و گفتید اصلا بهش سرویس پرشی نمیگن. این را هم گفتید که اصلا تو عرصه ملی پرشی نزد. در جواب باید بگم من نگفتم سرویس پرشی زیاد میزنه یا کم. نگفتم با سرعت میزنه یا ضعیف میزنه . نگفتم در عرصه ملی میزنه یا باشگاهی . فقط گفتم بلده سرویس پرشی بزنه . یک ویدئو از بازی شهرداری ارومیه و کاله مازندران در اینترنت موجوده که معروف تو اون بازی از سرویس پرشی با سرعت متوسط استفاده کرد. جواد حسین ابادی هم پارسال خیلی کم پرشی می زد و امسال بازی هاشو ندیدم . اما در مورد رضا قرا بگم که من قبلا یه بازی غیر رسمی از قرا تو مازندران دیدم که از پرشی استفاده میکرد و به خاطر بدن و دست حجیم و قدرت بدنی بالایی که داره سرویسش رو با سرعت بالایی میزد همونطور که سرعت اسپکش بالاست. شاید به خاطر بالا بودن وزنش به مهره هاش فشار وارد میشه یا شایدم سرویس سادش بهتر نتیجه میده. بله ویدئو و مدرکی برای حرفم در مورد قرا ندارم اما این رو میتونم بگم ما نمیتونیم به سادگی در مورد یه بازیکن حرفه ای نظر بدیم و بگیم فلان حرکت رو بلد نیست. چیزی که برای ما محرضه استفاده نکردنه نه بلد نبودن. برای بلد نبودن باید دلیل روشن بیارید. گذشته از این ها شما گفتید به سرویسی که صرفا همراه با پرش باشه اما سرعتش کم باشه سرویس پرشی نمیگن و باید بالای 95 کیلومتر باشه. دوست عزیز این قائده در کجا امده . اگر در جایی مظبوط و ثبت شده هست ادرسش رو بدید تا من هم مطلع بشم. اگ پرشی نیست پس اسمش چیه. جهشی موجی به همراه پرش اضافه؟؟؟ اصلا شما چه تعریفی از سرویس پرشی دارید؟ پاسخ به انتقادات عزیزان نادر ابراهیمی ،مرتضی اوینی،بهمن زرین کوب و (h.m) هم در اثنای متنی که نوشتم هست. در اخر بگم ادعا نیکنم متنم خالی از اشکال هست. ببخشید که پرحرفی کردم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
بردیا
0 # بردیا 1395-09-26 21:37
یا عرض ادب و احترام:
من نیز تا به حال سرویس پرشی از رضا قرا ، ندیدم ، و کاربر گرامی (ا.ع ) در این خصوص توضیحاتی منطقی ارائه دادند توضیحات مکتوبی در خصوص کمیت و کیفیت صحبت های خود ارائه دادند،، اما فکر میکنم درباره ی صحبت های ایشان دوستان دچار دوگانگی ذهنی شدند، نکاتی را به درستی اشاره کردند ، اما احساس میکنم صحبت های کاربر گرامی ( ا.ع ) به درستی مورد تحلیل و تفحص قرار نگرفته ، مطالب ایشان همیشه قابل تعمق است ، و جا دارد قدر چنین فردی را بیشتر دانست و متعصبانه بازیکنان را ارزیابی نکرد ، اما مطالب بعضی اوقات مطالب کوتاه است و سو تفاهم ها بیشتر نمایان میشود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
popo
+2 # popo 1395-09-26 21:47
با سلام به دوست عزیز (ا.ع ) در مورد سرعت سرویس این مطلب رو از شبکه poland sport لهستان دیدم که 95 کیلومتر در ساعت بود ، البته این شبکه کارتیه ، دستگاه جدید بازش میکنه ، و در مورد صحبت های شما قانع شدم ، البته حق بدید مطلب کوتاه بود، بازم ببخشید اگه کمی تند صحبت کردم. دچار تناقض برداشت شدم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
h.m
+1 # h.m 1395-09-26 22:04
الان دوست خوبمون ا.ع خوب و جامع نظر دادید و با صداقت کامل. ولی من منظورم بیشتر برای خروجی واسه تیم ملی بود رضا قرا من که تا حالا ازش سرویس پرشی ندیم ، ولی شما تو بازی غیر رسمی دیدید از شما قبول میکنم ، ولی بحث من بیشتر اینه که کسی شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هست اونم تو پست پشت خط زن ، که توانایی زدن سرویس پرشی پر سرعت رو داشته باشه ، حالا یا قرا بلد نیست یا به قول شما فشار به کمرش میاد ، تو بازی های کشوری که فقط رفت و آمد سرویس پرشی با ریسک بالا معمولا 115 کیلومتر در ساعت هست جای بازیکن شایسته تری وجود داره ، در مورد سرعت سرویس ، آقای بردیا والیبال نویس فکر میکنم اطلاع کافی داره.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مرتضی آوینی
+1 # مرتضی آوینی 1395-09-26 22:17
من در مورد صحبت های خودم فکر میکنم حرفام مستند و واقعی بود ، بخصوص در مورد تفاوت پرش با سرویس پرشی، ولی ، صحبت های دوم ، شما هم ، منو تو فکر برد ، چون خیلی جاها منطقی مواضع خودتون رو روشن به من تفهیم کردید معذرت میخوام اگه تند صحبت کردم ، در مورد سرعت سیروس 95 کیلومتر که اسمش میشه سرویس پرشی ، مسابقات قهرمانی جهان 2014 شبکه جام جم که والیبال تیم ملی رو به طور زنده پوشش میداد ، توسط آقای ایرج مظفری که مهمانه برنامه بود شنیدم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
نادر ابراهیمی
+2 # نادر ابراهیمی 1395-09-26 22:45
در مورد این موضوع که دوست عزیز ا.ع اعلام کرد کجا ثبت شده سرعت سرویس پرشی؟ من یه بحث کارشناسی از آقای جمشید حمیدی و.... تو رادیو ورزش پنجره ای رو به شب که دوشنبه ها ساعت 10 شب تا 2 بامداد بخش میشه شنیدم که حداقل سرعت سرویس پرشی 95 کیلومتر در ساعت هست و این در حالیه که ایشون گفتن متوسط سرویس در اروپا 110 کیلومتر سرعت داره که ما تو این زمینه مشکل داریم،،،،، در مورد رضا قرا هم من هیچ وقت ندیم ، که شما توضیح دادید تو بازی غیر رسمی مشاهده کردید ، من الان خیلی بهتر و کامل تر متوجه منظورتون شدم ، اما در کل من فکر میکنم والیبال مدرن یعنی سرویس پرشی با ریسک بالا ، یعنی والیبال امروز این حرف رو تایید میکنه و اکثر کارشناسان بزرگ دنیا به عنوان بهترین حربه ازش واسه امتیاز و دریافت تیم مقابل رو بهم ریختن ازش نام میبرند. و امیر غفور ، میکائیل تاجر ، جواد حسین آبادی تو این زمینه به ترتیب سرعت سیروس هاشون بالاست. در مورد معروف هم خیلی شاخصه ها داره ، اما تو زدن سرویس پرشی بلد نیست ، تو لیگ به ندرت استفاده کرده ولی فقط پریده و کم جون توپ رو فرستاده به زمین حریف ، تیم مقابل رو اصلا اذیت نکرده. ولی آقای بردیا درست گفتن ، ما زود قضاوت کردیم ولی حق بدید چون مطلب شما کوتاه بود ، ولی الان چون کامل تر بود ، بهتر منظور هم رو متوجه شدیم. صحبت قبلی من هم اشکال داشت ، چون دقیق منظور شمارو متوجه نشدم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
بهمن زرین کوب
+2 # بهمن زرین کوب 1395-09-26 23:06
در جواب به یکی از والیبالی محترم ا.ع ، شما خودتون در مورد قرا توضیح دادید ، ولی تو این سال ها حق تاجر خیلی ضایعه شده ، منم فقط میگم بهترین ها باید بیان تو تیم ملی، کسانی که پر سرعت ترین سرویس ها رو تو قطر پاسور میزنند در کنار امیر غفور ، مثل تاجر ، جواد حسین آبادی ، آقچه لی ، امین اسمعیل نژاد پرسرعت ترین سرویس ها رو میزنن ، که از رضا قرا خیلی سرترن ، تو بیست تیم برتر رنکیک جهانی هیچ قطر پاسوری سرویس ساده نمیزنه ، منظورم اینه که والیبال دنیا الان خیلی تو این موضوع اصرار میکنه و پیشرفت ما نسبت به بقیه تیم های صاحب سبک کمتر بوده ، رو این حساب میگم. ، یا تو پاسور در کنار معروف که جهشی موجی میزنه و استعداد زیادی داره بهترین گزینه یه پاسور پرشی زن بلند قامت مثل جواد کریمیه ، اما فکر کنم هر دومون الان بهتر متوجه منظور هم دیگه شدیم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
گیتی گنبد
+1 # گیتی گنبد 1395-09-27 00:52
من با صحبت های مخالفان رضا قرا کاملا موافقم ، رضا قرا امتناع نمیکنه از سرویس پرشی ، واقعا تواناییش رو نداره ، تو پست پشت خط زن این موضوع خیلی بد هست ، امیداوارم نیارنش تیم ملی ، شهرام محمودی هم دوستان راست گفتن ، سرویس هاش برای یه پشت خط زن تا سه گذشته اگرچه پرشی بود ولی زیر 95 کیلومتر در ساعت بود خیلی هم کمتر شاید!!!! اما آسیب دید دیگه همونم نزد ، رضا قرا که افتضاحه ، صربستان با سرویس قهرمان لیگ جهانی شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
علی شیخی
0 # علی شیخی 1395-09-27 01:02
دوستان حالا شما چرا گیر دادین به رضا قرا؟؟ فکر این باشید که دارن برامون شو بازی میکنن تا یک سرمربی سفارشی رو بیارن و تنها دلخوشی مردمو که تیم والیباله بگیرن ازمون ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
مهسا.و
-1 # مهسا.و 1395-09-27 01:09
واقعا خیلی شایسته تر از رضا قرا هستند ، رضا قرا سرویس هاش همیشه ساده بوده ، معروف هم همینطور ، پریدن و توپ ضربه زدن ، اسمش سرویس پرشی نیست ، حالا چه معروف چه هر شخص دیگه ای ، حسین آبادی هم پارسال پرشی پر سرعت میزد ، مربوط به امسال نیست ، حامد رضایی هم آسیب از ناحیه کمر ، امسال ساده میزنه،،، واسه تیم ملی هم من فکر میکنم ، نفرات پرشی زن باید تو اولویت باشن ، به هر دلیلی اگر بازیکنی بهش فشار کمر یا هر چیز دیگه ای میاد ، یعنی استحقاق پوشیدن پیراهن تیم ملی رو نداره ، چون نحوه ی زدن سرویس هاش ناقصه ، که به مشکل بر میخوره ، یعنی استعداد درست سرویس پرشی زدن رو نداره ، لیگ ایران تو در دریافت سرویس ساده مشکل داره ، چه برسه دریافت کننده هاش تو بازی های ملی به سمتشون سرویس با این شدت و قدرت زده بشه،
و برعکس هم لیگ مشکل سرویس پرشی داره ، در صورتی که دریافت کننده های تیم های مثل لهستان ، روسیه ، ایتالیا و..... خیلی قوی اند ، باید با سرویس پرشی کمی به نتیجه رسید ، چون سرویس ساده رو به راحتی دریافت میکنند ، در نتیجه باید تزریق چنین افرادی به تیم ملی داشته باشیم و همزمان لیگ هم باید از این چالش بیرون بیاد تا دستمون بازتر بشه و لیگحرفه ای تر.م حر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
فرزانه داوری
0 # فرزانه داوری 1395-09-27 02:52
در مورد توانایی در زدن سرویس پرشی با سرعت بالا ، دنیای والیبال مدرن اینو خیلی مهم میدونه ، و منم صد در صد موافق این موضوع هستم که دوستان تاکید میکنن ، ولی در کنار اون. آقای سعید شیخی دقیقا درست گفتن ، در حال حاضر اولین و مهمترین موضوع کادر فنی جدید هست که باید ببینیم ، چه شخصی انتخاب میشه ، چون کادر فنی آینده به نوعی مسیر آینده ی والیبال کشورمون رو ، روشن میکنه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر
نرگس فتحی
0 # نرگس فتحی 1395-09-27 03:04
درسته ، قصد و نیت فدراسیون ، و به نتیجه رسیدن با فرد مورد نظر »؟؟؟؟؟« در حال حاضر خیلی مهمه ، امیدوارم همه چیز در نهایت به نفع والیبال ایران پیش بره ، و در دل این ماجرا ، مشکلات دریافت اول و سرویس هامون رو کادر فنی اگه مناسب باشه ،، مطمئن باشید ،،،، حداقل کمترش میکنه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن | گزارش به مدیر

آخرین عناوین

  1. مطالب
  2. تصاویر
  3. ویدیوها
گزارش تصویری دیدار کاله و صالحین ورامین
گزارش تصویری دیدار کاله و شهرداری اراک
گزارش تصویری دیدار تیم های کاله مازندران و سایپا تهران
گزارش تصویری دیدار کاله و شهرداری تبریز
گزارش تصویری دیدار کاله مازندران و خاتم اردکان
گزارش تصویری دیدار کاله و شهرداری ارومیه
گزارش تصویری جشن 5 سالگی وب سایت تخصصی والیبال ایران
گزارش تصویری مسابقه والیبال شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه
گزارش تصویری مسابقه والیبال کاله مازندران و پارسه تهران
گزارش تصویری مسابقه والیبال کاله و بانک سرمایه
گزارش تصویری دیدار شهرداری تبریز و هاوش گنبد
گزارش تصویری دیدار تیم های شهرداری تبریز و شهرداری اراک
گزارش تصویری دیدار کاله مازندران و پیکان تهران
گزارش تصویری دیدار کاله و شهرداری ساری
لیگ برتر مردان 95
مسابقات 4 جانبه جام زنده یاد ابراهیمی
تصاویر جشن قهرمانی بانک سرمایه در جام باشگاه های آسیا
تصاویر جلسه خودمانی رئیس هیات والیبال خراسان رضوی با مدیران آکادمی ها
تصاویر دیدار تیم های ملی والیبال ایران و تایلند
تصاویر دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن
تصاویر دیدار تیم های ملی ایران و ژاپن
تصاویر دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی
دیدار تیم های ملی ایران و استرالیا
جام کنفدراسیون آسیا 2016
تصاویر دیدار تیم های ملی والیبال بانوان ایران و ویتنام
تصاویر مراسم اختتامیه مسابقات پارالمپیک ریو
تصاویر مراسم اهدای جوایر مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک ریو
تصاویر مسابقه فینال والیبال نشسته پارالمپیک ریو (ایران - بوسنی)
تصاویر دیدار بانوان والیبال ایران و ژاپن
تصاویر دیدار بانوان والیبال ایران و تایلند

محصول پرفروش فروشگاه والیبال ایران

پربحث ترین مطالب ماه



مطالب ویژه